Асоцијација потрошача Србије „АПОС“ је у просторијама ЕУ инфо центра у Новом Саду 21. фебруара организовала стручни скуп под називом „Комуналне услуге у Војводини – пренос добре праксе“.
Скуп је отворен презентацијом резултата истраживања „Колико потрошачи познају своја права у области комуналних услуга“ које је спровео АПОС, а које је присутнима пренела правница поменутог удружења Јованка Николић.
Након презентације спроведеног истраживања била је отворена дебата у којој су учесници скупа изнели своје примере добре праксе у раду са корисницима, али и потешкоће које имају у примени Закона о заштити потрошача, који поред бројних позитивних особина, има своје недостатке и недоречености.
Скупу су, поред представника организација за заштиту потрошача, присуствовали и представници заштитника грађана, као и представници бројних јавних предузећа са територије Војводине. Испред ЈКП „Водовод и канализација“ Зрењанин, која је била једино предузеће на скупу са територије нашег града, присуствовали су Бранко Тодорић, председник Комисији за решавање рекламације потрошача, и Синиша Гајин, руководилац Службе информисања и пословних комуникација.
„Комисија за решавање рекламација је у нашем предузећу основана одмах по усвајању Закона о заштити потрошача, у свом саставу има и представника организације за заштиту потрошача, и ради у складу са поменутим Законом. Информације пренете током скупа и мишљења организација које се баве заштитом потрошача и грађана само су то потврдиле и показале да смо правилно разумели улогу Комисије као другостепеног органа у одлучивању по рекламацијама потрошача“ – рекао је Бранко Тодорић, председник Комисије за решавање рекламација потрошача у ЈКП „Водовод и канализација“ Зрењанин, након завршетка скупа.
Синиша Гајин, руководилац Службе информисања и пословних комуникација ЈКП „Водовод и канализација“, је након скупа истакао: „Наше предузеће води политику потпуне отворености према јавности и нашим корисницима као делу јавности, а сматрамо да до потпуног задовољства све три стране – потрошача, представника организације за заштиту потрошача и самог предузећа, може доћи само стварањем партнерских односа заснованих на међусобном разумевању и сарадњи. Зато се радо одазивамо позиву на сваки овакав скуп који може допринети побољшању комуникације и разумевања између наведених страна, и дати нам нове смернице ка још ефикаснијем раду са корисницима.“
„Посебно је задовољство -додао је Гајин – што је наш систем обавештавања корисника, могућности које пружамо корисницима приликом остваривања њихових права и рад са корисницима у складу са Законом о заштити потрошача препознат и од стране организација за заштиту потрошача и грађана, а и од присутних колега из других градова, као пример добре праксе у раду са корисницима“.
„Заједнички закључак присутних на скупу је тај да је Закон о заштити потрошача у протекле четири године донео значајне помаке у комуникацији између корисника и пружаоца услуга, да се морају уложити заједнички напори свих заинтересованих страна да се та комуникација још побољша, али и да сам Закон има својих одређених недостатака, да је у појединим деловима уопштен и није прилагођен реалним ситуацијама на терену, да у неким деловима није ни применљив у пракси и да треба тежити његовим променама које би имале за циљ његову потпуну дефинисаност и применљивост у свим областима у којима се пружају услуге корисницима“- закључио је Гајин.
Служба информисања и пословних комуникација
ЈКП „Водовод и канализација“ Зрењанин