У зимском периоду адекватна топлотна заштита водомера и унутрашњих инсталација је једини сигуран начин да се изгбегну хаварије у објектима, трошкови за њихову санацију и прекид водоснабдевања.
Ниске температуре могу проузроковати смрзавања и озбиљна оштећења водомера и унутрашњих водоводних инсталација у објектима, и из тог разлога подсећамо кориснике да их у току зимског периода благовремено и на одговарајући начин заштите.
На тај начин могу да избегну прекиде водоснабдевањa у објектима, које су последица хаварија услед смрзавања цеви и водомера, као и трошкове њихових санација.
Потребно је пре свега топлотно изоловати водомере, а битно је напоменути да само завијање водомера у крпе не представља довољну и сигурну заштиту, већ је потребно поставити преко водомера неки термоизолациони материјал као што су стиропор, даске, стаклена вуна или слама.
Препоручујемо корисницима да провере да ли су поклопци на водоводним шахтовима добро затворени и да их не отварају на ниским температурама како не би дошло до смрзавања водомера и воде у цевима.
Потребно је превентивно извршити топлотну изолацију цеви у просторијама које се слабије или у опште не греју.
Дворишне чесме је препоручљиво искључити у зимском периоду, а дворишне водоводне инсталације које воде до чесама гаража и нус просторија које се не греју требало би испразнити или заштитити.
Посебну пажњу треба обратити на објекте у којима се периодично борави (викендице, празне куће..) и у којима у зимском периоду нема потрошње воде. Препоручљиво је затворити воду, преконтролисати инсталације и водомере и испустити воду из инсталација како не би дошло до смрзавања и пуцања водомера и цеви.
Подсећамо да је, према „Одлуци о снабдевању водом за пиће, пречишћавању и одвођењу атмосферских и отпадних вода“ коју је донела Скупштина града Зрењанина, обавеза корисника да се старају о унутрашњим водоводним инсталацијама (од водомера ка објекту) и да спрече свако оштећење водомера. Из тог разлога корисници и сносе трошкове санације хаварија на унутрашњим инсталацијама али и баждарење, односно замену пукнутог (смрзнутог) водомера.
Уколико дође до пуцања водомера корисници треба да се обрате Служби наплате (канцеларија 1) нашег предузећа у просторијама Корисничког центра у Петефијевој 3 у Зрењанину, где ће им према важећем ценовнику бити издат предрачун за баждарење смрзнутог водомера, а након уплате тог износа биће извршена и замена водомера.
Све додатне информације корисници могу добити путем телефона Службе наплате 023/593-015 или бесплатне инфо линије 0800/024-023.
Прочитајте још:
- У ПРИПРЕМИ ИЗВЕШТАЈ СТРУЧНЕ КОМИСИЈЕ О РАДУ ФАБРИКЕ ВОДЕ
- РАДНОТИ МИКЛОША ОТВОРЕНА ЗА САОБРАЋАЈ
- „ВОДОВОД“ УСПЕШНО САНИРАО ХАВАРИЈУ У ПЕРЕ ДОБРИНОВИЋА
- ВЕЋИ БРОЈ ХАВАРИЈА ЗБОГ ПРЕУСМЕРАВАЊА ВОДОСНЕБДАВАЊА
- „ТОПЛАНА“ ОШТЕТИЛА ВОДОВОДНУ ЦЕВ У ПЕРЕ ДОБРИНОВИЋА
- „ВОДОВОД“ ПРЕУЗЕО ВОДОСНАБДЕВАЊЕ ГРАДА
Видео прилоге погледајте на нашем YouTube каналу – Vodovod i kanalizacija Zrenjanin
БОНУС ВИДЕО
РАД ЈКП „ВОДОВОД И КАНАЛИЗАЦИЈА“ ЗРЕЊАНИН У 2020. ГОДИНИ (РТВ САНТОС)
Служба информисања и пословних комуникација
ЈКП „Водовод и канализација“ Зрењанин